تعمیر و مقاوم‌ سازی زیر ساخت های حمل و نقل

مسئولین حوزه زیرساخت های حمل ونقل همواره با طیف گسترده ای از مشکلات مرتبط بازسازی، مقاوم سازی و یکپارچگی سازه ای، سازه های حمل و نقل مواجه هستند.

به همین علت طراحی راهکارهای تقویت و مقاوم سازی متناسب با نیاز این بخش در دستور کار تیم تحقیق و توسعه تکنوپل قرار گرفته است.

بر این مبنا، تکنوپل روش های مقاوم سازی و بهسازی سازه ای سازه های حمل و نقل فرسوده، آسیب دیده و با بار وارده بیش از حد مجاز را متناسب با نیاز هر پروژه ارائه کرده است. راهکار های تقویت و مقاوم سازی ما با بهره گیری از مواد با دوام و با وزن پایین، متنوع و مستحکم، دارای طول عمر سرویس دهی بالایی می باشد. همچنین روش های ما با به حداقل رساندن زمان توقف سرویس دهی سازه های زیرساخت نظیر پل ها و جاده ها و در برخی مواقع بدون توقف  سرویس دهی دارای صرفه اقتصادی چشمگیری می باشد.

راهکارهای مقاوم سازی حوزه زیرساخت های حمل و نقل ما را می توان جهت تعمیر و رفع طیف وسیعی از آسیب های وارد به سازه ها مورد استفاده قرار داد

  • بهسازی سازه ای : راهکارهای تقویت و مقاوم سازی ما را می توان برای بازگرداندن مقاومت طرح اولیه یک سازه آسیب دیده مورد استفاده قرار داد.
  • محافظت و کنترل خوردگی : روش های مقاوم سازی پیشنهادی ما را می توان برای بازگرداندن ظرفیت باربری اعضای خورده شده مورد استفاده قرار داد.
  • تعمیر بتن : جهت تعمیر تیرها، ستون‌ها و عرشه های بتنی آسیب‌دیده می‌توان از روش های تقویت ما بهره برد.
  • تعمیر نشتی: تکنوپل روش های کارآمدی را جهت رفع نشتی لوله ها ارائه می دهد.
  • محافظت نیرویی : تکنوپل راهکارهای ویژه برای تقویت سازه های صنایع در برابر نیرو های خاص همچون بار انفجار، آتش سوزی و… عرضه می‌کند.
    در ادامه شما می‌توانید با جزییات مربوط به راهکارهای مقاوم سازی سازه های در حوزه زیرساخت های حمل و نقل تکنوپل آشنا شوید.
  • پل‌ها
  • تونل‌ها
  • جاده‌ها
  • آزادراه‌ها
  • فرودگاه‌ها
  • راه‌آهن

مقاوم سازی زیرساخت های حمل و نقل با استفاده از کامپوزیت FRP

تکنوپل بر مبنای کامپوزیت FRP راهکارهای موثری جهت بهسازی سازه‌هایی که نیاز به تعمیر و مقاوم‌سازی دارند ارائه می دهد. سیستم کامپوزیت FRP شامل طیف گسترده‌ای از الیاف کربن و شیشه تقویت کننده با استحکام بالا و رزین اشباع متناسب با الیاف می‌باشد.

مقاوم سازی زیرساخت های حمل و نقل با استفاده از کامپوزیت FRCM

کامپوزیت FRCM عبارت است از ماتریس سیمانی تقویت شده با الیاف. در این روش از شبکه های الیاف کربن و بر بستر ماتریس سیمانی با مقاومت بالا به منظور تقویت و استحکام سازه های بتنی و بنایی استفاده می گردد.

مقاوم سازی زیرساخت های حمل و نقل به روش پس کشیدگی داخلی

پس‌کشیدگی داخلی موجب استحکام بخشی به بتن بر اساس استحکام بتن در فشار و ضعف بتن در کشش عمل می‌نماید. این راهکار شامل فولاد تقویت کننده با استحکام بالا می‌باشد که معمولا با افزایش ابعاد مقطع بر روی سازه متصل شده و یا از طریق حفاری اعضای موجود، درون سازه نصب می‌گردد.

مقاوم سازی زیرساخت های حمل و نقل به روش پس کشیدگی خارجی

سیستم پس‌کشیدگی خارجی موجب استحکام بخشی به بتن بر اساس استحکام بتن در فشار و ضعف بتن در کشش عمل می‌نماید. این راهکار شامل فولاد تقویت کننده با استحکام بالا می‌باشد که خارج المان سازه ای در نقاط تکیه‌گاهی نصب می‌گردند.

مقاوم سازی زیرساخت های حمل و نقل با استفاده از صفحات کربن پس کشیده

در این روش به منظور استحکام بخشی سازه از لمینت کربن (CFRP) پس کشیده شده استفاده شده است. این راهکار مقاوم سازی موجب افزایش ظرفیت تحمل بار اعضای سازه ای شده و رشد ترک در سازه را کنترل می کند.

مقاوم سازی پل با لمینیت FRP

مقاوم سازی زیرساخت های حمل و نقل با استفاده از ژاکت بتنی

در این روش المان های سازه ای که دارای ضعف می باشند با افزودن میلگرد های طولی و قالب بندی و بتن ریزی مجدد مقاوم سازی می گردند.این راهکار مقاوم سازی جهت افزایش ظرفیت باربری ستون‌ها، تیرها، دیوارها و دال‌ها طراحی شده است.

زیر ساخت های حمل و نقل
5 (100%) 1 vote[s]

4 thoughts on “زیر ساخت های حمل و نقل

  1. صبایی فر says:

    با سلام و درود
    برای ترمیم سطح بتن با استفاده از رزین اپوکسی چه کارهایی لازم است انجام شود و طریقه تریق رزین چگونه می باشد؟

    • امیر محمد بنایی says:

      با سلام و احترام
      در مرحله اول ترک های موجود باید شناخته شود و پس از تمیز نمودن سطح ترک ها با استفاده از مواد شیمیایی ویژه اقدام به نصب پکر در فواصل مشخص می نماییم و با استفاده از چسب های اپوکسی سطح ترک درز بندی می شود تا تحمل فشار ناشی از تزریق را نموده و امکان نفوذ رزین اپوکسی فراهم شود.
      سپس با استفاده از پمپ های ویژه رزین اپوکسی مخصوص را که دارای چسبندگی کم و زمان گیرش مناسب می باشد از پایین ترین روزنه شروع به تزریق اپوکسی می نماییم

  2. صدرا صبحی says:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    راهکار های ارائه شده برای زیر ساخت های خمل و نقل در چه مکان هایی قابل اجرا می باشد ؟

    • امیر محمد بنایی says:

      با سلام و احترام راهکار های ارائه شده توسط مهندسین تکنوپل در نواع سازه های حمل و نقل اعم از پل‌ها ،تونل‌ها ، جاده‌ها ، آزادراه‌ها ، فرودگاه‌ها، راه‌آهن قابل استفاده می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *