این کتاب اساسا برای مهندسین در نظر گرفته شده است و بر روی مطالب فنی ACI تمرکز دارد و شامل بخش های متنوع و زیادی می شود

فصل اول – مواد اولیه و روش های آزمایش

بخش اول : با پیشینه تاریخی و وضعیت هنر در ارتباط است

تحقیق در سراسر جهان، مرجع به راهنما های طراحی موجود و قابل توجه به ادبیات نهادی برخی ملاحظات ارائه شده است
پروژه ها در محدودیت هایی استفاده شده است که عمدتا به دلیل کمبود تجربه است و از لحاظ مهندسی نمی باشد. این بخش با یک عکس مربوط به پروژه های تکمیل شده بسته می شود.

بخش دوم : به خواننده درباره ویژگی های اجزای FRP اطلاع می دهد. و در ادامه این بخش به موضوعات مورد علاقه اصلی طراح و کارگردان پرداخته می شود همانند توجه به مسائل مربوط به آزمایش و کنترل کیفیت به عنوان مورد نیاز برای اجرای پروژه های زمینه اختصاص یافته است. اشکال مختلف تقویت داخلیFRP ذکر شده است.

بخش سوم : توصیف روش های موجود برای تعیین خواص مکانیکی و فیزیکی میله های FRP و با لحاظ کردن استانداردهای بین المللی آزمون و مواد (ASTM International) در دسترس است. توجه به مسائل مربوط به آزمایش و کنترل کیفیت به عنوان مورد نیاز برای اجرای پروژه های زمینه اختصاص یافته است.

فصل دوم- تجزیه و تحلیل و طراحی

بخش چهارم : اعضای خمشی را پوشش می دهد و توضیح دقیق رفتار خمشی و برشی را ارائه می دهد. انواع اعضای تحت پوشش اسلب (یک طرفه و دو طرفه)، پایه ها و پرتوها است. تاکید بر قابلیت اطمینان ساختاری و مشتق شدن عوامل کاهش قدرت است. نمونه هایی که در این فصل آورده شده اند فقط برای روشن شدن ارائه می شوند، در حالی که مثال های طراحی جامع تر در بخش سوم آمده است. بخش مربوط به پیچشی فصل را کامل می کند.

بخش پنجم : اعضای مربوط به نیروی محوری مشترک و لحظه خم شدن را پوشش می دهد. این بخش پایه و اساس برای پذیرش تقویت FRP در اعضای ستون است، موضوعی که در حال حاضر توسط راهنماهای طراحی موجود نادیده گرفته شده است. به طور مشابه به فصل ۴، خواننده به عنوان مثال طراحی جامع به بخش ۳ ارجاع داده می شود. این فصل ستون های مقطع مستطیلی و دایره ای و دیوارهای برشی را پوشش می دهد.

فصل سوم :

با توجه به یک پروژه دو طبقه ساختمان پزشکی به عنوان مورد مطالعه، فصل۳ با طراحی اسلب ها در طبقه دوم (به عنوان مثال فصل ۶ برای یک طرفه و فصل ۸ برای دو طرفه)، تیرهای داخلی (یعنی فصل ۷)، ستون اول ساختمان (یعنی فصل ۹)، و ستون جدا شده (یعنی فصل ۱۰) تصمیم گرفته تا با استفاده از Mathcad مفاهیم عملی طراحی بر روی اعضای کلیدی ساختمان را نشان دهد. با استفاده از این نرم افزار محاسباتی قدرتمند، عبارات ریاضی ایجاد می شوند و در فرمت گرافیکی همانند آنها ارائه می شوند تا خواننده بتواند به راحتی جریان طراحی را درک کند و از نمونه های حل شده به عنوان یک الگو برای پروژه های واقعی استفاده کند.

ایده این کتاب چندین سال پیش با دانشجویان دانشگاه و همکاران صنعتی آغاز شده بود تا هدف تسهیل اجرای تقویت FRP در ساخت و انتشار تجربه در آزمایشگاه و کاربرد فراوان در زمینه های مختلف باشد. در میان بسیاری از افراد که به طور مستقیم و غیر مستقیم کمک کرده اند.

مشخصات کتاب :
نام کتاب : Reinforced Concrete with FRP Bars Mechanics and Design
نویسنده کتاب : Nanni.A
سال انتشار : ۲۰۱۴
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تکنوپل