چسب کاشت میلگرد، یکی از مصالحی است که برای کاشت میلگردهای بستر، واردهای افقی و قائم و … مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع هر زمانی که نیاز به تثبیت میلگرد در داخل سازه بتنی باشد، می توان از چسب کاشت میلگرد استفاده کرد که کارایی فوق العاده ای نیز دارد. کیفیت چسب های کاشت میلگرد اهمیت بسیار زیادی در کارایی آن ها دارند. به همین خاطر در حال حاضر بسیاری از صاحبان پروژه ها و مهندسین از چسب کاشت میلگرد هیلتی به عنوان بهترین چسب قابل استفاده در ساختمان ها استفاده می کنند. چسب هیلتی نه تنها کارایی فوق العاده ای برای کاشت میلگرد دارد، بلکه می تواند برای امور دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با چسب کاشت میلگرد هیلتی و جزئیات آن آشنا شوید.

معرفی برند هیلتی (Hilti)

هیلتی، یک برند آمریکایی است که از سال 1941 فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند در ابتدا یک استارتاپ کوچک خانوادگی بود؛ اما نوآوری های این برند و تعهد شرکا برای کمک به ما باعث شد تا این برند، به یک برند جهانی مورد اعتماد تبدیل شود. شرکت هیلتی هنوز هم متعلق به یک خانواده بوده و دفتر مرکزی آن در لیختن اشتاین می باشد. تیم شرکت هیلتی در آمریکای شمالی، تقریبا شامل 4 هزار عضو می باشند. این افراد در حوزه توسعه محصول و نرم افزار، فروش، مهندسی، مالی، تدارکات، بازاریابی و … فعالیت می کنند. هر کارمندی که هر روز به شرکت هیلتی می آید و فعالیت خود را آغاز می کند، متعهد است که به متخصصان ساخت و ساز کمک کند تا راه حل هایی را برای رفع چالش های خودشان پیدا کنند.

هدف اصلی شرکت هیلتی، افزایش پایدار درآمد و بهره وری، کمک به ایمن نگه داشتن مردم در جهان و کارکنان شرکت است. این شرکت در حال حاضر دارای بخش تحقیق و توسعه می باشد که امکان ساخت ابزارها و سیستم های مختلف را برای بهبود شرایط ساختمان سازی و صنایع مختلف دیگر، فراهم کرده است. در حال حاضر این شرکت توانسته محصولات بسیار متنوعی را وارد بازار جهانی کند که یکی از معروف ترین آن ها، چسب کاشت میلگرد هیلتی می باشد.

چسب کاشت میلگرد چیست؟

کاشت میلگرد در داخل سازه های بتنی به صورت عمودی و افقی، نیاز به یک تثبیت کننده دارد. از قدیم تا به امروز، چسب کاشت میلگرد وظیفه اتصال میلگردها را به دیوارهای بتنی، سقف و … داشته است و نقش مهمی را در تثبیت میلگردها ایفا می کند. این چسب ها می توانند پس از دریل کاری دیوارها، به صورت تزریقی در داخل سوراخ ها ریخته شوند. سپس می توان میلگرد را به طور کامل درون سوراخ قرار داد تا با کمک چسب کاشت میلگرد در محل خود ثابت بماند. این چسب ها می توانند خارج از سوراخ دریل شده نیز برای اتصال میلگرد به بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. فارغ از برند، چسب های کاشت میلگرد از نظر جنس و نحوه تولید به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. آشنایی با جزئیات هر کدام از این چسب ها، به شما این امکان را می دهد تا بر اساس نیاز خود از این محصولات استفاده نمایید.

  • تقسیم بندی بر اساس نوع بسته بندی شامل کارتریجی، کپسولی، حجمی
    اولین دسته بندی برای انواع چسب کاشت میلگرد، دسته بندی آن ها بر اساس نحوه استفاده و نوع بسته بندی است. این چسب ها در سه نوع کارتریجی، کپسولی و حجمی تولید می شوند. مدل حجمی در واقع همان مدل فله ای است که می توان بر اساس حجم مورد نیاز، آن را تهیه کرد. چسب های کارتریجی به صورت دو جزئی تولید می شوند و می توانند از جنس های مختلفی باشند. چسب های کپسولی نیز می توانند برای سازه های بتنی سنگین مورد استفاده قرار گیرند. در میان انواع چسب های ذکر شده، چسب کارتریجی فروش و کاربرد بیشتری دارد.
  • تقسیم بندی بر اساس جنس چسب کاشت شامل اپوکسی، وینیل استر، پلی استر
    چسب کاشت میلگرد بر اساس جنس نیز به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. چسب پایه اپوکسی برای کاشت میلگرد بسیار پرکاربرد بوده و در بسیاری از پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. اما این چسب ها می توانند در جنس های مختلف دیگری از جمله وینیل استر و پلی استر نیز تولید شوند.

چسب کاشت هیلتی انتخاب اول پروژه های کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد، یکی از انواع مصالحی است که تولید ساده ای ندارد و باید استانداردها و اصول خاصی جهت تولید این چسب ها رعایت شوند. به همین خاطر کمپانی های محدودی در کشور ایران و حتی خارج از کشور، اقدام به تولید چسب های کاشت میلگرد با کیفیت می کنند. برند هیلتی یکی از معروف ترین برندهای تولید کننده چسب کاشت میلگرد است. چسب کاشت میلگرد هیلتی، یکی از باکیفیت ترین چسب های موجود در بازار است. رعایت استانداردهای مختلف برای تولید این چسب ها، آن ها را به چسب های باکیفیت و بدون رقیب در بازار جهانی تبدیل کرده است. مشخصات فنی چسب هیلتی به گونه ای است که می توان این چسب را به غیر از کاشت میلگرد در مصارف دیگری نیز مورد استفاده قرار داد. در حال حاضر، اولین انتخاب مهندسین ساختمان سازی برای کاشت میلگرد، چسب هیلتی است. این چسب که بر پایه رزین اپوکسی تولید شده است دارای دو جزء است. جزء اول آن هاردنر و جزء دوم آن سافتنر می باشد که هر کدام کاربرد خاص خودشان را در گیرش میلگرد دارند.

انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی کدام است؟

برند هیلتی همواره در تلاش بوده است که با ارائه محصولات متنوع در بازار، به فروش محصولات خود کمک کند و همچنین دغدغه های صاحبان پروژه های ساختمانی را برطرف نماید. همین موضوع باعث شده تا این برند، اقدام به تولید چسب های متنوعی کند که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند. تنوع در چسب های کاشت میلگرد هیلتی بسیار زیاد است. به عنوان یک فردی که به صورت تخصصی در حوزه ساخت و ساز فعالیت می کند، باید بدانید که چسب هیلتی یک نوع چسب نیست و می توانید بر اساس کاربرد مورد نیاز خودتان، این چسب ها را تهیه نمایید.

به طور کلی، در کشور ایران چسب هیلتی با هدف کاشت میلگرد و مصارف مختلفی دیگری استفاده می شود. به دلیل اینکه معمولا محصولات مختلف اعم از چسب های کاشت میلگرد از سوی مهندسین به یکدیگر معرفی می شوند، برخی از این چسب ها بسیار پرفروش و پرکاربرد هستند. بنابراین، معروف ترین و برترین انواع چسب کاشت میلگرد هیلتی در ایران شامل موارد زیر می باشند:

  • چسب کاشت هیلتی HILTI HIT RE500v4
  • چسب کاشت هیلتی HILTI HIT RE100
  • چسب کاشت هیلتی HILTI HIT HY 200

چسب کاشت هیلتی HILTI HIT RE500v4 چیست؟

چسب هیلتی HILTI HIT RE500v4 یکی از رایج ترین چسب های موجود در بازار است. این چسب در دنیا به عنوان پرمصرف ترین چسب کاشت میلگرد شناخته می شود که در سال 2022 تولید شده و کیفیت بالایی دارد. این چسب نسخه بروز شده چسب کاشت هیلتی HILTI HIT RE500v3 است که ویژگی های بسیار منحصر به فردی دارد. یکی از ویژگی های اصلی این چسب کاشت میلگرد هیلتی، طول عمر 100 ساله آن است. این طول عمر توسط تست های اتحادیه اروپا تایید شده است و بدون اغراق می باشد. از این رو می توان برای پروژه های ساختمانی از این چسب بادوام با ماندگاری 100 سال استفاده کرد. این چسب قادر به تحمل بارهای دینامیک بسیار زیادی است. تحمل و قدرت این چسب در نگه داشتن بارهای سنگین، باعث شده تا چسب هیلتی در بسیاری از پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد و عملکرد خوبی از خود نشان دهد. حتی در پروژه هایی که بر روی گسل و در مناطق زلزله خیز ساخته شده اند، استفاده از چسب هیلتی به دلیل مقاومت در برابر زلزله رایج است.چسب کاشت میلگرد هیلتی HILTI HIT RE500v4 می تواند در نواحی بدون ترک و ترک دار بتن استفاده شود. این چسب مقاومت بالایی در برابر شرایط دمایی دارد و می تواند تا عمق 50 متر نیز مورد استفاده قرار گیرد. این چسب هیلتی دارای قدرت پیوندی زیادی در بتن های مسلح و غیر مسلح می باشد. به همین خاطر می تواند برای پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. امکان استفاده از این چسب در محیط های خشک و مرطوب و اشیاء پر از آب نیز وجود دارد. این چسب بدون آسترین تولید شده و بوی نامناسبی ندارد.

چسب کاشت هیلتی HILTI HIT RE100 چیست؟

چسب هیلتی HILTI HIT RE100 یکی از انواع چسب های اقتصادی این برند است. این چسب می تواند کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف داشته باشد. اما باید توجه داشت که چسب هیلتی مدل آر ای 100، بیشتر برای بارهای استاتیک سبک مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، باید در مواقعی که نیاز به استفاده از چسب های مقاوم به بارهای استاتیکی بالا باشد، از این چسب ها استفاده کرد. چسب کاشت میلگرد هیلتی HILTI HIT RE100، طول عمر بالایی دارد و می تواند برای محیط های مختلف با بتن ترک خورده و نخورده مورد استفاده قرار گیرد. این چسب قابل استفاده در کاربردهای داخلی و خارجی ساختمان می باشد. همچنین می توان در شرایط مرطوب، خشک و پر از آب نیز از این چسب استفاده نمود. چسب هیلتی HILTI HIT RE100 می تواند برای انواع برس های فولادی، میلگردها و … مورد استفاده قرار گیرد. این چسب روش تمیز کردن بسیار ساده ای دارد و این موضوع می تواند استفاده از آن را ساده تر کند. در حال حاضر چسب هیلتی مدل آر ای 100 می تواند برای جایگزین کردن میلگردهای از دست رفته، نوسازی میلگردها، اتصالات فولادی و … مورد استفاده قرار گیرد.

چسب کاشت هیلتی HILTI HIT HY 200 چیست؟

چسب کاشت میلگرد هیلتی HILTI HIT HY 200 یکی دیگر از پرکاربردترین چسب های کاشت میلگرد است. این چسب برخلاف دیگر چسب های هیلتی با مواد اولیه اپوکسی تولید نشده است. بلکه ماده اولیه به کار رفته در آن بر پایه هایبرید می باشند. این چسب نیز به صورت دو جزئی تولید شده است، ولی زمان گیرش کمتری نسبت به سایر چسب های هیلتی دارد. این چسب هیلتی می تواند برای کاشت در سوراخ کاری های عمیق مورد استفاده قرار گیرد. باید توجه داشت که این چسب قادر به تحمل بارهای استاتیک و دینامیک بوده و می تواند برای کاشت در بتن های ترک دار و بدون ترک دار نیز مورد استفاده قرار گیرد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این چسب کاشت میلگرد هیلتی این است که می تواند برای سوراخ هایی که با سیستم کرگیری ایجاد شده اند، نیز مورد استفاده قرار گیرد. چسب هیلتی مدل اچ وای 200، یکی از چسب هایی است که می تواند با خصوصیات خاص خودش تا 100 سال برای یک سازه مقاومت و طول عمر داشته باشد. این چسب دارای فناوری safeset می باشد. یعنی نصب و استفاده از این چسب کاشت میلگرد بسیار ساده است. جالب است که بدانید این چسب به صورت خودکار تمیزکاری سوراخ ها را انجام می دهد. به همین خاطر می توان با این چسب تا 60 درصد تا زمان کاشت صرفه جویی کرد.

ویژگی‌ها و مزایای چسب کاشت هیلتی چیست؟

بدون شک چسب کاشت میلگرد هیلتی به واسطه داشتن خصوصیات عالی، توانسته به یکی از چسب های مناسب برای آرماتوربندی مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه استفاده از چسب هیلتی به جای روش نصب میلگردها با سیمان، هزینه برتر است؛ اما مقاومتی که این چسب ها در سازه ایجاد می کنند، قابل مقایسه با مقاومت چسب های بی کیفیت و درجه دو و سه موجود در بازار نیستند. از مهم ترین ویژگی های چسب کاشت میلگرد هیلتی، می توان به طول عمر بالای آن ها اشاره کرد. به طوری که مطابق با استانداردها و تست های انجام شده برای این چسب کاشت، مشخص شده که می تواند تا 100 سال طول عمر داشته باشد. این ماندگاری چسب های کاشت هیلتی، کاملا بدون اغراق است و اثبات شده می باشد. چسب های کاشت میلگرد هیلتی دارای قدرت گیرش بسیار خوبی در بتن و سازه های بتنی هستند. حتی برخی از آن ها با قدرت تمیزکاری خودکار، این اجازه را به شما می دهند تا با کمترین هزینه و زمان از این چسب ها برای کاشت میلگرد استفاده نمایید. مزایای چسب کاشت میلگرد هیلتی فقط به این موارد خلاصه نمی شوند. این چسب ها بدون بو تولید شده اند. به همین خاطر می توانند برای محیط هایی که سیستم تهویه مناسبی ندارند نیز مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر چسب های کاشت هیلتی به واسطه داشتن مزایا و ویژگی های مختلف، به یکی از پرفروش ترین چسب های موجود در بازار تبدیل شده اند. فقط کافیست که مطابق با نیاز خود، یکی از انواع این چسب ها را برای پروژه های ساختمانی تهیه و خریداری نمایید.

کاربردهای چسب کاشت هیلتی کدام است؟

چسب کاشت میلگرد هیلتی با هدف کاشت میلگرد در داخل سازه های بتنی و آرماتوربندی مورد استفاده قرار می گیرد. این چسب ها به واسطه داشتن جزئیات مناسب و کیفیت بالا، به راحتی می توانند جایگزین چسب های کاشت میلگرد بی کیفیت موجود در بازار شوند. باید توجه داشت که چسب هیلتی دارای نمونه های تقلبی نیز می باشد که باید حتما در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. چرا که خرید چسب های بی کیفیت، عملا به شما امکان بهره مندی از کاربردهای این چسب را نمی دهد. کاربردهای چسب هیلتی بسیار متنوع هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. عمده دلایل کاشت میلگرد و استفاده از این چسب ها، اجرای مقاوم سازی به روش ژاکت بتنی است. همچنین در مواقعی که خطای اجرایی در آرماتوربندی وجود داشته باشد، می توان از کاشت میلگرد برای جلوگیری از افت کیفیت ساختمان ها استفاده کرد.

اجرای کاشت میلگرد و آرماتور در فونداسیون ساختمان

فونداسیون ساختمان، بخش مهمی از ساختمان را تشکیل می دهد که کیفیت و مقاومت آن می تواند تاثیر زیادی روی مقاومت ساختمان داشته باشد. به منظور مقاوم سازی فونداسیون ساختمان، از کاشت میلگردهای مختلف استفاده می شود. آرماتوربندی در فونداسیون ساختمان بسیار حائز اهمیت بوده و باید به صورت تخصصی انجام شود. از این رو برای اجرای کاشت میلگرد، می توان از چسب هیلتی استفاده کرد. این چسب ها قدرت گیرش فوق العاده ای در فونداسیون ساختمان ها دارند و می توانند از بروز مشکلات مختلف نیز جلوگیری نمایند.

اجرای کاشت میلگرد و آرماتور در تیر بتنی

تیرهای بتنی در واقع به عنوان تکیه گاه برای سازه های بتنی مورد استفاده قرار می دهند. در داخل تیرهای بتنی برای مقاوم سازی بیشتر از میلگردهای مناسب استفاده می شود. این میلگردها پس از سوراخ کاری در داخل تیر بتنی نصب می شوند و می توانند مقاومت آن را چندین برابر کنند. کاشت میلگرد و آرماتور در تیر بتنی باید با کمک متریال های مختلفی انجام شود که مهم ترین آن چسب هیلتی است. چسب های هیلتی به واسطه داشتن کیفیت بالا، می توانند به راحتی مقاومت تیرهای بتنی را افزایش دهند. در واقع این چسب ها قدرت گیرش خوبی در تیرهای بتنی دارند و به راحتی میلگردها را در جای خود تثبیت می کنند.

اجرای کاشت میلگرد و آرماتور در ستون بتنی

ستون های بتنی می توانند اهمیت بسیار زیادی روی مقاومت سازه داشته باشند. اگرچه خود بتن به تنهایی قادر به تحمل بار ساختمان هست؛ اما باز هم کاشت میلگرد در داخل ستون بتنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به منظور کاشت میلگرد با چسب هیلتی، باید از چسب مناسب استفاده نمایید. چسب هایی که دارای طول عمر 100 ساله هستند، بهترین انتخاب برای آرماتوربندی در داخل ستون های بتنی می باشند.

خدمات اجرای کاشت میلگرد و آرماتور در دیوار برشی بتنی

دیوار برشی بتنی یک دیوار مسلح شده با آرماتورهای افقی و قائم است که می تواند به واسطه داشتن مقاومت بالا، به راحتی در برابر زلزله و باد مقاومت کند. برای کاشت میلگرد و آرماتور در دیوارهای برشی بتنی، باید از چسب هیلتی استفاده کرد. این چسب ها به خوبی در تمامی زاویه ها، میلگردها را تثبیت می کنند و از ضعف دیوارهای برشی بتنی نیز جلوگیری خواهند کرد. بهتر است که برای انتخاب بهترین چسب کاشت میلگرد هیلتی در دیوارهای برشی بتنی، به طول عمر این چسب ها توجه داشته باشید.

نصب صفحات فلزی به ‌بتن

یکی از کاربردهای چسب کاشت هیلتی، استفاده از آن برای نصب صفحات فلزی به بتن است. این چسب ها به واسطه داشتن خصوصیات عالی می توانند بدون هیچ مشکلی صفحات فلزی را به بتن متصل کنند و از جدا شدن آن ها جلوگیری نمایند. چسب کاشت میلگرد هیلتی می تواند با قدرت گیرش خوب در بتن ترک خورده و بدون ترک نیز مورد استفاده قرار گیرد. از این رو محدودیت زیادی برای نصب صفحات فلزی به بتن با کمک چسب هیلتی وجود ندارد.

مشخصات فنی چسب هیلتی چیست؟

چسب های کاشت هیلتی دارای مزایا و ویژگی های مختلفی می باشند. اما کار این برند تولید یک محصول با ویژگی فنی ثابت نیست؛ بلکه برند هیلتی سعی کرده است که محصولات خود را با تنوع بالایی عرضه کند تا هر یک از افراد فعال در امر ساختمان سازی، بر اساس نیاز خود از این محصولات استفاده نمایند. بنابراین، مشخصات فنی هر یک از چسب های هیلتی با هم متفاوت است. چسب کاشت میلگرد هیلتی، مطابق با هر محصول دیگری دارای برگه اطلاعات فنی می باشد که به همراه خود محصول ارائه می شود. در وب سایت اصلی هیلتی، امکان دانلود مشخصات فنی و اختصاصی هر چسب و تاییدیه های دریافت شده در آن چسب برای شما فراهم شده است. اما اگر به هر دلیلی دسترسی به سایت اصلی هیلتی برای شما سخت است، می توانید به وب سایت تکنوپل مراجعه کرده و از طریق بخش محصولات چسب کاشت هیلتی، اقدام به دانلود مشخصات فنی چسب های هیلتی کنید.

تاریخ انقضای چسب کاشت میلگرد هیلتی چقدر است؟

چسب کاشت میلگرد هیلتی مانند هر محصول دیگری که دارای تاریخ مصرف است، با تاریخ انقضای مشخصی تولید شده است. پس از گذشت این تاریخ، کیفیت چسب کاشت میلگرد کاهش پیدا می کند و دیگر قادر به استفاده از این چسب ها نخواهید بود. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید چسب هیلتی به آن توجه داشته باشید، تاریخ انقضای این چسب ها است. این چسب ها مانند هر محصول دیگری دارای تاریخ انقضای مشخصی هستند که روی بسته بندی محصول درج شده است. بسته به نوع ترکیبات و محصولات، ممکن است تاریخ انقضای انواع چسب های کاشت هیلتی با هم متفاوت باشد.

قیمت چسب کاشت هیلتی چقدر است؟

قیمت چسب کاشت میلگرد هیلتی می تواند تاثیر زیادی روی هزینه های پروژه بگذارد. همین موضوع باعث شده تا کارفرماها و مهندسین ساختمان سازی، نیاز به استعلام قیمت چسب هیلتی برای کاشت میلگرد به صورت روزانه داشته باشند. با توجه به اینکه قیمت چسب هیلتی به صورت مستقیم از سوی کارخانه تولید کننده آن در آمریکا تعیین می شود و قیمت ارز نیز به صورت مستقیم روی قیمت این چسب ها تاثیر می گذارد، نمی توان به طور دقیق در مورد قیمت این چسب ها صحبت کرد. بلکه می بایست روزانه از قیمت چسب کاشت هیلتی استعلام بگیرید. همچنین، عوامل مختلفی نیز می توانند روی قیمت چسب کاشت میلگرد هیلتی تاثیر بگذارند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

  • نوع چسب کاشت 
    یکی از مهم ترین مواردی که روی قیمت چسب های کاشت هیلتی تاثیر می گذارند، نوع چسب هستند. این چسب ها در انواع مختلفی تولید می شوند که ساده ترین و ارزان ترین آن ها چسب RE 100 است. بقیه چسب های کاشت میلگرد هیلتی به دلیل داشتن ترکیبات خاص، گران تر هستند.
  • نوع بسته بندی (حجم بسته بندی)
    حجم بسته بندی نیز می تواند روی قیمت چسب کاشت میلگرد هیلتی تاثیر بگذارد. در حال حاضر تمامی بسته بندی های این چسب هیلتی، با حجم 500 میلی لیتر به شما ارائه می شوند. بنابراین، هزینه این چسب ها به ازای 500 میلی لیتر محاسبه می شود.

گان چسب هیلتی و قیمت آن چقدر است؟

گان چسب هیلتی در واقع همان تفنگ تزریقی چسب هیلتی است که با بالاترین کیفیت ساخته شده است. این گان به صورت همزمان دو جزء از چسب را با هم مخلوط کرده و در محل مورد نظر تزریق می کند. با گان چسب هیلتی، می توان چسب را در هر بخش از ساختمان و سازه بدون هیچ مشکلی تزریق کرد. قیمت گان چسب کاشت میلگرد هیلتی بر اساس قیمت تعیین شده توسط خود شرکت مشخص می شود. به دلیل اینکه از بهترین متریال ها برای ساخت این گان ها استفاده شده است، قیمت آن ها نسبت به برخی از نمونه ها بالاتر می باشد. با این حال مقاومت این گان ها بسیار بالاست و می توانند چسب را با حجم زیادی در محل مورد نظر تزریق کنند.

نرم افزار چسب کاشت هیلتی چیست؟

نرم افزار چسب کاشت هیلتی یک نرم افزار حرفه ای است که توسط شرکت هیلتی راه اندازی شده است. این نرم افزار امکان انجام محاسبات حرفه ای را به مهندسین می دهد تا بتوان تمامی بارهای وارده به ساختمان را محاسبه کرد. این نرم افزار داده های اولیه را از شما دریافت می کند و در نهایت با انجام محاسبات دقیق، داده های نهایی که باید در پروژه اجرا شوند را به شما خواهد داد. به طور مثال، با کمک این نرم افزار می توانید مشخص کنید که به چه تاسیساتی در ساختمان نیاز دارید. نحوه قرارگیری تاسیسات، قیمت خرید آن ها و … به طور دقیق توسط نرم افزار مشخص می شوند.

محاسبه مقدار چسب کاشت هیلتی مورد نیاز

اگرچه با کمک یک سری فرمول ها و محاسبات عددی به صورت دستی، می توان متوجه شد که مقدار چسب کاشت میلگرد هیلتی مورد نیاز در ساختمان چقدر است؛ اما به هر حال ممکن است خطای انسانی نیز وجود داشته باشد. به همین خاطر بهتر است که افراد برای محاسبه مقدار چسب مورد نیاز برای کاشت میلگرد، از نرم افزارهای موبایلی شرکت هیلتی کمک بگیرند. در نرم افزار محاسبه چسب هیلتی، با مشخص شدن قطر میلگردها، اندازه رزوه ها و عمق مورد نیاز برای کاشت میلگرد پیشنهاد داده شده و بر اساس آن ها، مقدار چسب مورد نیاز محاسبه می شود. این نرم افزارها که از طریق دو لینک زیر قابل دانلود هستند، از طریق شرکت هیلتی به زبان اصلی تولید شده اند، اما در نهایت برخی از افراد متخصص در کشور ایران نیز اقدام به راه اندازی نمونه فارسی این نرم افزار کرده اند.

مراحل کاشت میلگرد و آرماتور در بتن با چسب کاشت هیلتی

چسب کاشت هیلتی گیرش فوق العاده ای در داخل بتن دارد. به همین خاطر می توان برای تثبیت میلگردها در داخل بتن و سوراخ های انجام شده، از این چسب ها استفاده کرد. مراحل کاشت میلگرد و آرماتور در بتن با این چسب شامل موارد زیر می باشند که باید تک به تک و مرحله به مرحله انجام شوند.

  • ایجاد سوراخ در بتن مطابق نقشه کاشت میلگرد و آرماتور  اولین مرحله ایجاد سوراخ در بتن بر اساس نقشه های اجرایی است. این سوراخ ها برای کاشت میلگرد و آرماتور مورد استفاده قرار می گیرند و باید قطر مشخص و عمق متناسب با نقشه های اجرایی داشته باشند.
  • تمیز کردن سوراخ ایجاد شده با دمیدن هوا در مرحله بعدی لازم است که سوراخ های ایجاد شده در بتن تمیز شوند. برای این کار از پمپ های هوا استفاده می شود که می توانند با دمیدن هوا داخل سوراخ های ایجاد شده، باعث تمیز کردن آن ها شوند. نکته مهمی که در مورد چسب هیلتی و انجام این مرحله وجود دارد این است که در برخی از مدل های چسب هیلتی، نیازی به تمیز کردن سوراخ نیست. چرا که برخی از این چسب ها قابلیت تمیز کردن خودکار دارند.
  • آماده سازی چسب کاشت هیلتی در مرحله بعدی لازم است که چسب هیلتی به گان مخصوص به خودش متصل شود. نیازی به مخلوط کردن دو جزء از چسب های کاشت هیلتی نیست، چون خود گان به صورت خودکار این کار را انجام می دهد.
  • تزریق چسب کاشت هیلتی در سوراخ ها نازل چسب هیلتی، در داخل سوراخ های ایجاد شده در بتن قرار می گیرد و با فشار دادن گان، مراحل تزریق آغاز می شود. باید در هنگام تزریق به پر شدن دقیق سوراخ ها از چسب توجه داشته باشید. چرا که خطای تزریق این چسب ها، می تواند تاثیر بدی روی کیفیت کار داشته باشد.
  • کاشت میلگرد و آرماتور در هر سوراخ در مرحله بعدی لازم است که از چسب کاشت میلگرد هیلتی، برای کاشت میلگرد استفاده کنید. این میلگردها به طور دقیق در هر سوراخ نصب می شوند و می توانند ایمنی ساختمان را چندین برابر کنند. کاشت میلگرد باید دقیقا مطابق با نقشه های اجرایی انجام شود. از این رو انتخاب قطر میلگرد مناسب بر اساس نقشه های اجرایی نیز حائز اهمیت است.

اجرای کاشت میلگرد و آرماتور در بتن با چسب کاشت هیلتی

چسب کاشت میلگرد هیلتی، یکی از باکیفیت ترین چسب هایی است که می توان برای آرماتوربندی مورد استفاده قرار داد. این چسب ها با قدرت بسیار بالا، میلگرد را در جای خود تثبیت می کنند و از حرکت آن جلوگیری خواهند کرد. یکی از مزایای چسب های هیلتی گیرش فوق العاده و طول عمر 100 ساله آن هاست. به طوری که می توانید از این چسب ها بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید. شرکت تکنوپل با هدف تامین ایمنی لازم و اجرای پروژه های ساختمانی به بهترین شکل، برای اجرای پروژه های کاشت میلگرد در بتن از چسب کاشت هیلتی که معتبرترین چسب کاشت میلگرد است، استفاده می کند. از این رو اگر کیفیت اجرای میلگردها در بتن برای شما مهم است، می توانید از این شرکت کمک بگیرید.

قیمت اجرای کاشت میلگرد با چسب هیلتی چقدر است؟

قیمت اجرای کاشت میلگرد با چسب کاشت هیلتی، بر اساس عوامل متنوعی محاسبه می شود. کارشناسان شرکت تکنوپل با بررسی دقیق جزئیات ساختمان و پروژه مربوط به کاشت میلگرد، قیمت دقیق اجرای کاشت میلگرد با این چسب را به شما اعلام می کنند. همچنین بهتر است که برای دریافت و استعلام قیمت، به عوامل موثر بر روی هزینه اجرای کاشت میلگرد که موارد زیر هستند، توجه داشته باشید:

  • تعداد کاشت میلگرد و آرماتور یکی از مهم ترین موضوعاتی که روی قیمت کاشت میلگرد تاثیر می گذارد، تعداد کاشت میلگرد و آرماتور است. بدیهی است که هر چقدر تعداد میلگردهای مورد نیاز بیشتر باشد، هزینه کاشت نیز افزایش پیدا می کند. چرا که هم نیاز به خرید میلگردهای متنوع است، هم برای اجرای آن ها باید از چسب بیشتری استفاده کرد.
  • عمق کاشت میلگرد و آرماتور عمق کاشت میلگرد و آرماتور به طور مستقیم روی میزان چسب مصرفی برای کاشت میلگرد تاثیر می گذارد. به طوری که هر چقدر عمق کاشت میلگرد بیشتر باشد، میزان چسبی که باید برای کاشت مورد استفاده قرار گیرد نیز افزایش پیدا می کند.
  • قطر آرماتور مورد نیاز برای کاشت میلگرد قطر آرماتور مورد نیاز برای کاشت میلگرد می تواند روی قطر سوراخ موثر باشد. بدیهی است که هر چقدر قطر سوراخ بیشتر باشد، سطح مقطع آن افزایش پیدا می کند و حجم چسب هیلتی مورد نیاز نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  • مقدار چسب هیلتی مورد نیاز برای کاشت میلگرد و آرماتور
    همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، عوامل زیادی می توانند روی مقدار چسب هیلتی مورد نیاز برای کاشت میلگرد و آرماتور تاثیر بگذارند. از این رو، هر چقدر چسب کاشت میلگرد هیلتی بیشتری برای کاشت میلگرد مورد نیاز باشد، قیمت اجرای میلگرد و آرماتور نیز افزایش پیدا می کند.
  • دستمزد اکیپ اجرایی کاشت میلگرد
    دستمزد اکیپ اجرایی کاشت میلگرد، می تواند روی قیمت اجرای میلگردها تاثیرگذار باشد. این دستمزد مقدار مشخصی نداشته و توسط خود اکیپ اجرایی مشخص می شود. از این رو باید حتما قبل از برون سپاری پروژه کاشت میلگرد، به هزینه ای که توسط اکیپ اجرایی دریافت می شود، توجه داشته باشید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تکنوپل