این کتاب شامل مجموعه ای از آثار نوشته شده توسط کارشناسان در هر جنبه ای از مواد کامپوزیتی است که مربوط به مهندس طراح است.

تنوع و پیچیدگی سیستم های کامپوزیت و تکنیک های پردازش در پاسخ به افزایش تعداد و انواع برنامه های کاربردی، به صورت نمادین افزایش یافته است. با در نظر گرفتن انواع مواد کامپوزیتی در دسترس، و همچنین تغییر مداوم و بهبود آنها، درک مواد کامپوزیتی به هیچ وجه کامل نیست. بنابراین، این سری کتاب نه تنها مورد استفاده مهندسین، بلکه همچنین محققان و دانش آموزان است که به دنبال پیشرفت هنر در فهم پاسخ های مواد و ساختاری هستند و ابزار مهندسی جدید برای مدل سازی و پیش بینی چنین پاسخ هایی را توسعه می دهد.

بدین ترتیب، این مجموعه بر به وجود آوردن دانش عمومی در مورد روابط ویژگی مواد کامپوزیت، روابط پردازش و پاسخ ساختاری مواد و ساختارهای کامپوزیتی متمرکز شده است.

ویژگی منحصر به فرد این کتاب، ترکیبی از مدل های تحلیلی، تجزیه و تحلیل عددی و تحقیقات تجربی است تا یک روش تجزیه و تحلیل عملی را بنا نهاده شود که بر اساس آن فرمول سازی های طراحی ارائه می شود. بسیاری از نظریه های جدید یا پیشرفته برای اولین بار ارائه شده اند.

  • نظریه همگن سازی برای پیش بینی سختی پانل های ساندویچ با هسته سینوسی و همچنین با تنظیمات عمومی
  • اثر پوست، که می تواند به عنوان اثر خم شدن و برش اصلاح شده، بر روی سختی و مقاومت پانل های ساندویچ
  • رفتار خمشی ورقه های اصلی با لبه های لرزان الاستیک محکم
  • روش تجربی برای اندازه گیری ضریب محدودیت کششی بین هسته و چهره پانل ساندویچ
  • رفتار سیستم پل با درجه جزئی از عمل کامپوزیت

همچنین برای اولین بار یک مجموعه کامل از دستورالعمل های طراحی ارائه شده است، شامل یک عرشه FRP، اتصال برش و سیستم پل. ترکیب منحصر به فرد از ویژگی های تحلیلی و عملی این کتاب را برای هر دو حرفه ای در صنعت پل، از جمله مهندسان طراح و مسئولان وزارت حمل و نقل علاقه مند به استفاده از عرشه پل FRP، و محققانی که علاقه مند به رفتار ساختارهای لایه لایه هستند، مفید می سازد.

مشخصات کتاب :
نام کتاب : FRP Deck and Steel Girder Bridge Systems – Analysis and Design
نویسندگان کتاب : Julio F.Davalos , An Chen , Pizhong Qiao
سال انتشار : ۲۰۱۳
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تکنوپل