محدودیت های فیبر کربن BMW برای افزایش سود استفاده می شود
نگاه BMW به محدود کردن استفاده از فیبر کربن، جایگزینی آن با فولادهای سبک وزن برای بالا بردن سود است.
سازنده آلمانی به شدت در تولید فیبر کربن سرمایه گذاری کرده است و در حالیکه قوی تر و سبک تر از سایر مواد سنتی مانند آلومینیوم و فولاد است، نیز بسیار گرانتر است، که این شرکت را با انتخاب های دشوار در مورد چگونگی سودآوری همچنان رقابت می کند.
یکی از گزینه هایی که در نظر گرفته شده، اتصال فیبر کربن با سایر فولادهای سبک وزن است تا وزن را کاهش دهد بدون افزایش هزینه های تولید خودرو است.
الیور زیپس، عضو هیئت مدیره BMW، مسئول تولید گفت؛
معادله اصلی این است که چقدر هزینه برای کاهش وزن کیلوگرم صرف می کنم. این در مورد یک ماده نیست که در مورد ترکیبی از مواد است.
در سال ۲۰۱۳، BMW اعلام کرد که دو خودرویی که فیبر کربن را به شدت برجسته می کنند، اعلام کرد. ماشین ۴۵۰۰ دلاری i3 و هیبریدی i8 که شامل یک سلول مسافرتی بود که به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده بود. فروش برقی ماشین الکتریکی I3 BMW، که به گفته تحلیلگران، بخشی از استفاده از فیبر کربن است که وسیله نقلیه بسیار گران قیمت است، موفق نشد.
BMW با رقابت شدید در بازار خودروهای الکتریکی مواجه است؛ تسلا که متعلق به رقبای آلمانی Daimler AG است، قصد دارد مدل های جدید الکتریکی خود را برای حدود ۳۵،۰۰۰ دلار عرضه کند و تاکنون ۴۰۰،۰۰۰ پیش سفارش را دریافت کرده است.
انتظار می رود هزینه فیبر کربن به دلیل افزایش مواد مختلف استفاده شده کاهش یابد و BMW با استراتژی سرمایه گذاری تقریبا ۲ میلیارد یورو در تکنولوژی های کامپوزیتی سبک وزن پیشرفته خود را در موقعیت قطب این صنعت قرار داده است.