تعمیر و مقاوم‌سازی سازه های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع مادر

تعداد قابل توجهی از سازه های مناطق صنعتی به عمر طراحی خود رسیده و یا بیش از عمر طراحی مورد انتظار سرویس دهی کرده اند. به همین علت تعمیر و مقاوم سازی این قبیل سازه ها باید جزو اولویت های کاری در صنایع مادر همچون نفت، گاز و پتروشیمی باشد. به همین منظور طراحی راهکارهای تقویت و مقاوم سازی متناسب با نیاز صنایع مختلف در دستور کار تیم تحقیق و توسعه تکنوپل قرار گرفته است. بر این مبنا، تکنوپل روش های مقاوم سازی و بهسازی سازه ای سازه های صنعتی فرسوده، آسیب دیده و با بار وارده بیش از حد مجاز را متناسب با نیاز صنایع ارائه کرده است. راهکارهای تقویت و مقاوم سازی ما با بهره گیری از مواد با دوام و با وزن پایین، متنوع و مستحکم، دارای طول عمر سرویس دهی بالایی می باشد. همچنین روش های ما با به حداقل رساندن زمان توقف خط تولید و یا بدون توقف خط تولید دارای صرفه اقتصادی چشمگیری برای واحد های صنعتی می باشد.
راهکارهای مقاوم سازی صنایع مادر ما را می توان جهت تعمیر و رفع طیف وسیعی از آسیب های وارد به سازه های صنایع مورد استفاده قرار داد:

  • بهسازی سازه ای: راهکارهای تقویت و مقاوم سازی ما را می توان برای بازگرداندن مقاومت طرح اولیه یک سازه آسیب دیده مورد استفاده قرار داد.
  • محافظت و کنترل خوردگی: روش های مقاوم سازی پیشنهادی ما را می توان برای بازگرداندن ظرفیت باربری اعضای خورده شده مورد استفاده قرار داد.
  • تعمیر بتن: جهت تعمیر المان های سازه ای آسیب دیده از جنس بتن می توان از روش های تقویت ما بهره برد.
  • تعمیر نشتی: تکنوپل روش های کارآمدی را جهت رفع نشتی لوله ها ارائه می دهد.
  • محافظت نیرویی: تکنوپل راهکارهای ویژه برای تقویت سازه های صنایع در برابر نیرو های خاص همچون بار انفجار، آتش سوزی و… عرضه می‌کند.

در ادامه شما می‌توانید با جزییات مربوط به راهکارهای مقاوم سازی سازه های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع مادر تکنوپل آشنا شوید.

  • مخازن
  • سیلوها
  • خطوط لوله و محفظه‌های تحت فشار
  • تاسیسات لوله‌کشی
  • برج‌های خنک‌کننده
  • دودکش‌ها
  • محفظه‌های اولیه و ثانویه
  • نیروگاه‌ها
  • پالایشگاه‌ها
  • سازه فونداسیون تجهیزات
  • پدستال ها

مقاوم سازی سازه های صنایع با استفاده از کامپوزیت FRP

تکنوپل بر مبنای کامپوزیت FRP راهکارهای موثری جهت بهسازی سازه‌هایی که نیاز به تعمیر و مقاوم‌سازی دارند ارائه می دهد. سیستم کامپوزیت FRP شامل طیف گسترده‌ای از الیاف کربن و فیبر شیشه تقویت کننده با استحکام بالا و رزین اشباع متناسب با الیاف می‌باشد.

مقاوم سازی خطوط لوله استفاده از کامپوزیت FRP

تکنوپل بر مبنای کامپوزیت FRP راهکار مقاوم سازی سازه‌ای منحصربه فرد برای بهسازی و نوسازی خطوط لوله و سیستم های پاپینگ طراحی کرده است.این راهکار مقاوم سازی شامل الیاف تقویت کننده مستحکم از جنس کربن و شیشه بوده که به وسیله رزین اپوکسی پیش آغشته و یا در محل آغشته می گردد.

مقاوم سازی سازه های صنایع با استفاده از کامپوزیت FRCM

کامپوزیت FRCM عبارت است از ماتری سیمانی تقویت شده با الیاف. در این روش از شبکه های الیاف کربن و بر بستر ماتریس سیمانی با مقاومت بالا به منظور تقویت و استحکام سازه های بتنی و بنایی استفاده می گردد.

مقاوم سازی لوله با استفاده از کامپوزیت FRCM
مقاوم سازی لوله با استفاده از کامپوزیت FRCM

مقاوم سازی سازه های صنایع با استفاده از غلاف کامپوزیتی

یک روش مقرون به صرفه جهت رفع مشکل خوردگی شکافی در تاسیسات و خطوط لوله می باشد. این روش شامل غلاف پوشاننده کامپوزیتی و لایه چسب می‌باشد.

مقاوم سازی سازه های صنایع به روش پس کشیدگی داخلی

پس‌کشیدگی داخلی موجب استحکام بخشی به بتن بر اساس استحکام بتن در فشار و ضعف بتن در کشش عمل می‌نماید. این راهکار شامل فولاد تقویت کننده با استحکام بالا می‌باشد که معمولا با افزایش ابعاد مقطع بر روی سازه متصل شده و یا از طریق حفاری اعضای موجود، درون سازه نصب می‌گردد.

مقاوم سازی سازه های صنایع به روش پس کشیدگی خارجی

سیستم پس‌کشیدگی خارجی موجب استحکام بخشی به بتن بر اساس استحکام بتن در فشار و ضعف بتن در کشش عمل می‌نماید. این راهکار شامل فولاد تقویت کننده با استحکام بالا می‌باشد که خارج المان سازه ای در نقاط تکیه‌گاهی نصب می‌گردند.

مقاوم سازی خطوط لوله به روش پس کشیدگی

روش پس کشیدگی راهکاری موثر جهت تقویت لوله‌های آسیب دیده در هنگامی که خط لوله در سرویس قرار دارد، می‌باشد. این راهکار شامل تاندون‌های فولادی است که به صورت حلقه بر روی لوله پیچیده شده و نیروی پس کشیدگی به آن اعمال می گردد.

مقاوم سازی سازه های صنایع با استفاده از ژاکت بتنی

در این روش المان های سازه ای که دارای ضعف می باشند با افزودن میلگرد های طولی و قالب بندی و بتن ریزی مجدد مقاوم سازی می گردند.این راهکار مقاوم سازی جهت افزایش ظرفیت باربری ستون‌ها، تیرها، دیوارها و دال‌ها طراحی شده است.

مقاوم سازی سازه های صنایع به روش ترکیبی

این راهکار مقاوم سازی به منظور تعمیر و ترمیم لوله‌های آسیب دیده از داخل و بدون حفاری طراحی شده است. این روش ترکیبی ویژه متشکل از لایه‌های FRP و سیم‌های تقویت کننده فولادی با قابلیت تنظیم ابعاد و اندازه برای اطمینان از انطباق کامل با مشخصات پروژه می‌باشد.

مقاوم سازی سازه های صنایع با استفاده از ژاکت کامپوزیتی

یک راهکار محافظت و تعمیر در محل، برای ستون‌ها و پایه‌های خورده شده و یا آسیب دیده می‌باشد. این راهکار شامل قالب پوشاننده الیاف شیشه و خمیر تعمیر با استحکام بالابوده، که یک پوشش محافظ مقاوم در برابر خوردگی را ایجاد می‌کنند.

مقاوم سازی سازه های صنایع به روش تزریق رزین

راهکارهای ترمیم مبتنی بر تزریق رویکردی جدیدی برای بازگرداندن استحکام سازه‌ای بتن‌های آسیب دیده فراهم ساخته است. این سیستم از رزین های کارآمد با چسبندگی سریع استفاده می‌کند که به وسیله پمپ به داخل ترک‌های بتن تزریق می‌گردد.

تعمیر و بازسازی به روش تزریق رزین

تعمیر فوری نشتی لوله به روش کلمپ

یک سیستم مکانیکی بر مبنای بستن گیره که شامل وصله FRP و نوار استیل ضد زنگ می‌باشد. این راهکار بسیار ساده و با حداقل زمان قابل اجرا بوده و قابلیت مهار و رفع نشتی لوله تا فشار Psi1160 را دارا می‌باشد.این سیستم شامل کمربند مستحکم کننده و وصله پلاستیکی بوده که بر روی مرکز ناحیه نشتی قرار می‌گیرد و نیروی فشاری موضعی جهت افزایش ظرفیت مهار نشتی ایجاد می‌کند.

تعمیر نشتی لوله با استفاده از کلمپ
تعمیر نشتی لوله با استفاده از کلمپ

کیت تعمیر نشتی لوله (DIY)

کیت تعمیر نشتی بسیار سریع و مقرون به صرفه به منظور استفاده بر روی تمامی لوله ها با جنس وسایز متفاوت می‌باشد. این راهکار برای نشتی‌های تا فشار ۴۳۵psi و دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با تکنوپل